۱۳۹۳ خرداد ۲, جمعه

جنات

جنات یعنی بهشت ها. چند بهشت؟ به تعداد آدم ها. چگونه به تعداد؟ جنَّاتٌ تَجری مِن تَحتِها الاَنهار خالِدُونَ فیها (آل عمران 198) یعنی بهشت ها که در زیر آن نهر جاریست. نهر چیست؟ کانال آب. آب چیست؟ آگاهی. یعنی بر اساس آگاهی ها خودمان ایجاد کرده ایم.

بهشت هایی که بر اساس کانال آگاهی خودمان طراحی می شود. حالا مثلاً به هر کس بگویند : یک ویلا برای خودت طراحی کن! چه چیزی از آب در می آید؟ بعضی بر اساس اطلاعات معماری که دارند، چیز خوبی طراحی می کنند و کسانی که هیچ اطلاعی از معماری ندارند، چه ویلایی را طراحی خواهند کرد؟

وقتی در گاو صندوق باز شود و بر آن علوم یعنی توان و قدرت الهی دست رسی پیدا کنیم، چه کسی می تواند از این علوم استفاده کند؟ کسی که چیز هایی را کسب کرده باشد می تواند این اریکه را براند و از این توان بالقوه استفاده کند و آن را به بالفعل در آورد. هر چقدر در زندگی های مختلف اطلاعات کسب کرده باشیم بهتر می توانیم این اریکه را برانیم. حالا در این بهشتی که فرد طراحی می کند، هر کس به فهم خود این قضیه را دنبال می کند. یک نفر می گوید تا همین جا کافی است و نمی خواهم بدانم بقیه ی نقشه کجاست و به کجا می رود و به سمت حوری و لقمان و غیره می رود. یک نفر چیزهای مختلفی را خلق می کند و در بهشت خودش قرار می دهد. پس سطح و سطوح مختلفی پیدا می شود. یک نفر سر خودش را با حوری گرم می کند و یک نفر می گوید:

ما ز دوست، غیر دوست مقصدی نمی خواهیم حور و جنت ای زاهد بر تو باد ارزانی

خدایا از سر کوی خود به بهشتم مفرست که سر کوی تو از کون و کان مارا بس
خوب وقتی به آن علم خدایی دسترسی پیدا کردیم چطوری می خواهیم از آن استفاده کنیم ؟ الآن اگر ما را به کتابخانه ی ملی که علوم مختلف در آن است، بفرستند، چه کسی بهتر می تواند استفاده کند ؟ می بینیم که یک نفر می چرخد ببیند کتاب به درد بخوری پیدا می شود یا خیر و یک نفر دیگر از تمام کتابها استفاده می کند. پس ما هم تنها با آگاهی که از این زندگی های مختلف کسب کرده ایم می توانیم بر اریکه ی قدرت الهی بنشینیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر