۱۳۹۳ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

گناه و خوشبختی:

استاد:
انسان مفهوم گناه رو نمیدونه چی هست و به اصطلاح مفهوم ظلم رو نمیدونه. یادتون باشه در دوره 3 یک آیه از کتاب مقدس رو من عنوان کردم که در کتاب مقدس سالها پیش من این ، بصورت جدا در یک جایی برخورد کردم که گفته بود : بیماری شما نتیجه گناهان شماست و مزد گناه موت هست ، مزدِ گناه مرگه .
و خوب من اصلا این مساله رو خیلی ناراحت شدم که همچین چیزی نیست ،همچین چیزی نمیتونه باشه و بعد این آگاهی اومد که نه ، همینه منتهی شما مفهوم گناه رو نمیدونید، الان متوجه میشیم که با این زبان تمام درگیریهای ما اعم از موجودات غیر ارگانیک ، این ، اون ، اون ، تمام اینها تشعشعاتیست و شعوریست و به زبان پنهانیست ، ما فقط، انسان مفهوم گناه رو در دزدی و نمیدونم مثل اینجور چیزهایی پیدا کردیم .
این بچه های نوزاد ، این بچه ها که بیمار میشوند چه گناهی کردند؟
در معرض تشعشعه، ببینید اون بچه چه گناهی کرده که الان هوای آلوده تنفس میکنه، همون در معرض تشعشع شعور معیوب هم هست .در دوران بارداری و جنینی بوده و بعد از اون هم هست .دیگه ژن و همه اینها .ببینید نتیجه گناه ، گناه رو اگه معنی نکنیم دچار مشکل میشیم ها ..گناه ، تخطی شعوریست در اصل ، خطاهای شعوری ، خطاهای شعوریست نه اینکه دزدی ، اینها بچه بازیه که ، اینها در واقع مثل همون جریان مهد کودکه ، آی خانم معلم آی کاغذم آی پاک کنم رو برد ،آی مدادم رو برد. اینا که در واقع بچه بازیه هنوز انسان مفهوم گناه رو نمیدونه چیه ، خب منم اونجا که اصلا نمیدونستم ، بعدا باز شد تازه متوجه شدم که منظور چیه ..ما میگیم که از اونجا به بعد بود که متوجه شدیم بیماری زمینیست و مساله ،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر