۱۳۹۳ خرداد ۳۰, جمعه

سوال و جواب

سلام دوستان گرامی ، یکی از دوستان سوال کرد این آرم عرفان حلقه دو چهره در یک دایره و با دو رنگ مخالف چه چیزی را بیان میکند آیا کسی میتواند توضیح مختصر و کاملی در این رابطه بدهد؟

جواب برخی دوستان:
1. عكس فرد ى كه درتصوير روشن چند خط تيره درون ان دارد نشان دهنده اينكه هرلحظه احتمال خطا ولغزش وجود دارد وان فرد در همه حال بايد مراقب حمله باشد وهمين عكس فردى كه در قسمت تيره است درون تصويرش چند نقطه روشن وجود دارد نشان دهنده اينكه احتمال بازگشت وتحول وجود دارد ومى تونه اگاه بشه وتوبه كنه بنابراين كسى كه فكر مى كنه كارش درسته بهتر مغرور نشه وكسى كه تو فاز منفى ناميد نشه

2. 

- شکل دايره نماد حلقه انا لله و کل هستی است
- خير و شر در نهاد اين حلقه است.
- چشمها در آرم نوع دیدگاه است حرکت من الظلمات الی نور(کمال) در سمت شبکه مثبت و حرکتی از نور به سمت ظلمت(ضد کمال) در سمت شبکه منفی است.

- نشان دهنده این است که ما به عظمت جهان هستی هستيم.
- ما در اوئیم و او در ماست-کثرت در وحدت را نشان می دهد
- بيانگر يک جلوه از روی اوست، جهان تضاد
شعله زد شمع جمال او ز دولتخانه ای” - “گشت در هر دو جهان هر ذره ای پروانه ای
- لزوم شناخت حلقه را می رساند:
هر که با هر حلقه در دنيا نيفتاد آشنا - همچو حلقه تا ابد بر در بود بيگانه ای
پس از شناخت هر حلقه باز بايد در جستجوی او بود
- چون اين جهان يک جلوه از روی اوست منتها رمزی در اين جسنجو نهفته است و آن اينکه
گر می روی بی حاصلی – گر می برندت واصلی
- حاکی از آن است که اين حلقه تمام ماجرا نيست
- ما در اين حلقه با محتوای درونی آن سروکار داريم و از ماورای حلقه بی خبريم
پس: اين جهان نيست چون هستان شده - وان جهان هست بس پنهان شده
- خدا را باید در درون جست: “من عرف نفسه فقد عرف ربه”
- شانی از کل شان نشان می دهد:“کل یوم هو فی شان”
- هوشمندی خلاق و طراح عظیم را می رساند که در آن حساب همه چیزی شده است
- چید مان سخت افزاری و نرم افزاری هستی را نشان می دهد
- لزوم بصیرت و آگاهی را می رساند:
جمال یار ندارد نقاب و پرده ولی - غبار ره بنشان تا نظر توانی کرد
- چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد
چشم خاکی را به خاک افتد نظر
بادبين چشمی بود نوعی دگر
- نشان از آزادی حرکت و انتخاب است
هر سر موی حواس من براهی می رود - اين پريشان سير را در بزم وحدت بار ده
- پسند او پسند ما باشد
يکی پيش شوريده حالی نبشت - که دوزخ تمنا کنی يا بهشت؟
بگفتا مپرس از من اين ماجرا - پسنديدم آنچه او پسندد مرا
- فرقی بين ديده و دوست نيست
از ديده و دوست فرق کردن نه نکوست - يا اوست به جای ديده يا ديده خود اوست
- نهاد هستی را نشان می دهد و حاصل ما
محنت همه در نهاد آب و گل ماست - پيش از دل و گل چه بود؟ آن حاصل ماست
- نشان از ندای آسمانی و ندای زمينی دارد
هر ندايی که تو را بالا کشيد - آن ندا می دان که از بالا رسيد و ..


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر