۱۳۹۳ آذر ۲۴, دوشنبه

«ظلم پایدار نخواهد ماند».

دیروز، 24 آذر 1393، جمعیت قابل توجهی از مردم فهیم هم میهن (با تعدادی افزون بر جمعیت معترض 27 آبان 1393)، با تجمع در مقابل زندان اوین و سپس، پیوستن به تحصن سرکار خانم نسرین ستوده در مقابل کانون وکلا، خواهان «آزادی اندیشه» و «آزادی استاد محمدعلی طاهری» شدند و نشان دادند که در مقابل ظلم به این زندانی بی گناه عقیدتی، بی تفاوت نخواهند بود.
شعارهایی که در گردهمایی مقابل زندان سر داده شد، عبارت بود از:
1- آزادی اندیشه حق مسلم ماست
2- استاد مهربانی آزاد باید گردد
3- ما طاهری و طاهری از ماست بدانید/ اعدام گناه است به آن دل نسپارید
4- از عشق بگویید؛ وطن تشنه عشق است
5- افساد همین است که او زنده نماند/ اعلام کنیم این همه قانون شکنی را
مقابل کانون وکلا، سرکار خانم ستوده، با حمایت از حقوق استاد محمدعلی طاهری، اظهار داشت:
«امیدوارم خواسته بر حق ما برآورده شود. غیر از شاگردان آقای طاهری که از صبح جلوی زندان اوین بودند، برای آزادی ایشان تلاش می کنند و برای جلوگیری از صدور حکم ظالمانه ای که علیه ایشان در جریان است؛ پرونده ای که پس از چهار سال بازداشت ایشان تشکیل شده و ایشان را با خطر صدور حکم اعدام مواجه کرده است، غیر از من در جمع حاضر اعضای دیگری از کمپین دفاع گام به گام تا لغو اعدام، جناب آقای جباری عضو این کمپین و جناب آقای مفتی زاده از هموطنان کرد ما درجمع حضور دارند و همگی خواهان توقف ادامه پرونده سازی علیه آقای طاهری هستیم.
با پلاکاردهایی که در دست گرفتیم، نظرمان را اعلام کردیم. همچنین می خواهیم که هر چه زودتر به این پرونده سازی خاتمه داده شود و آرامش به جامعه هموطنان ما که تعداد زیادی را تشکیل می دهند، برگردد و هر چه زودتر آقای محمد علی طاهری که به دلایل اعتقادی در زندان به سر می برند، آزاد شوند.
من تا ساعت دوازده هستم و آرزویم وحرف آخرم این است که چنین اتهامی نباید علیه آقای طاهری مطرح شود. نباید حکم اعدام برای ایشان صادر و اجرا شود، به هیچ وجه. ممنون، من هم برای شما طلب خیر می کنم».
سوال: تکلیف ایشان چه میشود؟
پاسخ: «تکلیفشان همین طور که غیرقانونی پرونده تشکیل شده باید به همان روش هم جمع شود. کاری که مسئولان یک حکومت، غیر قانونی انجام می دهند، باید با نتایج کار غیر قانونی شان، مواجه شوند. بنابراین، اجازه بدهید خودشان یک پرونده ای را که غیر قانونی تشکیل داده اند، جمع کنند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر