۱۳۹۳ آذر ۲۳, یکشنبه

جزوه ترم هفتم - فرق تشعشع با شعور

سوال؛ فرق تشعشع و شعور چیست؟
جواب؛یک جائی از تشعشع منظورمان از تشعشعات انرژی و ماده و تشعشع فیزیکال است، مثل تشعشع رادیواکتیو، تشعشع امواج مادون قرمز، ماورای بنفش و ... یعنی منظورمان تشعشع ماده و انرژی است، البته ماده هم تشعشع دارد، چون ماده هم انرژی است، ماده انرژی متراکم است لذا همه چیزهای مادی وهم در واقع تشعشع دارند، یک جایی منظورمان تشعشع شعوری است،بخشی از چیزها هست که تشعشعشان شعوری است، مثلا به یکی برخورد میکنیم، یک دفعه موج اضطراب ما را میگیرد، ممکن است بشر هیچ وقت نتواند تشعشعی را بگیرد ( منظور ثبت کند یا آشکارش کند ) و بگوید این تشعشع اضطراب آن شخص است، چون در واقع شعوری دارد آن مسئله را انتقال میدهد، البته این تشعشعی هست که آثار فیزیکی هم خواهد داشت، یعنی اگر در همان لحظه نوار مغزی گرفته شود میبینیم که نوار مغزی متفاوت خواهد بود با قبلش اما شعور را هرگز انسان نخواهد توانست اندازه گیری بکند و آشکار بکند.
ممکن است در آینده نزدیک چیزهای دیگری را هم کشف بکند در اندازه گیری امواج انرژی و ماده، البته میبینیم که الان یک نظریاتی هم آمده که برای شعور، موج میکشند و یا در تعریف شعور را از ذراتی مثلا به نام ... میدانند، اصلا تا گفتیم شعور از ذرات و اسم ذره را آوردیم، یعنی اینکه شعور را از جنس ماده و انرژی تعریف کردیم،یعنی در واقع جریانات فکری است که میگوید شعور ولی باز هم شعور را از جنس ماده و انرژی میداند، شعوری که ما میگوییم با شعوری که یک عده ای میگویند فرق دارد. آنها هنوز در گیر و بند ماده و انرژی هستند، فهمیده اند که یک چیزی هست ولی نمیتوانند از ماده و انرژی فراتر بروند، باز در ماده و انرژی گیر هستند، اگر به مطالبشان مراجعه کنیم میبینیم که دوباره برای شعور موج میکشند، دوباره تعریفهای طول موج، فرکانس، قاطی شدن طول موجها،التقاط شعورها با التقاط امواج را مطرح میکنند و ادراک دارند.
پس ما داریم میگوییم که شعورهای مختلفی وجود دارد، شعور سلولی ناقص و معیوب و شعور سلولی سالم، تشعشع چیزی است که به کلام ما کمک میکند و ما وقتیکه میگوییم تشعشع، یک برداشت فیزیکی داریم، ما در یک میدانی قرار گرفتیم و این فقط به مفاهیم فیزیکی ما کمک میکند، شعور و تشعشع عین هم هستند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر